maandag 17 juli 2017

Het zit 'm in de driehoek: Tinny met colourblock

Patronen waar je  eindeloos mee kan variëren zijn helemaal mijn ding. Zo heb je de Tinny. Een jurkje met verschillende rok-, mouw-, en kraagopties. Heel wat opties dus. Het enige dat steeds hetzelfde blijft, is de sluiting met blinde rits. En ook daar zijn ondertussen al heel wat aanpassingen gebeurd. Via deze link kan je zien hoe handig Lies om deze blinde rits heen walste en er een mooie open rugsluiting van maakte. Ook Sofie hackte lustig mee en zette haar tutorial zelfs online. Wie nog nooit een blinde rits innaaide, maar het wel graag wilt proberen, raad ik deze webpagina van Compagnie M. aan. Daar vind je tal van gedetailleerde tutorials die je -gratis en voor niets- in meerdere talen kan downloaden.

Herinner je je nog mijn allereerste blogpost over mijn eerste Tinny? Een uiterst eenvoudige versie om te naaien, maar met veel plezier gedragen door de dochter. Bijna tot op de draad versleten. Dat aansluitend bovenlijfje en die toffe cirkelrok zijn helemaal haar ding. Daarom greep ik opnieuw naar dit patroon en besloot voor combinatie nr. 2 van eindeloos te gaan: zonder kraag of strik, met kapmouwtjes, cirkelrok én colourblock.




Ik zocht een stofje in mijn kast en vond er eentje dat ik lang geleden ooit kocht bij een pop-up store. Stilaan was ik er wat op uitgekeken en werd het meer dan hoog tijd om het te verwerken. In combinatie met de colourblock en een tof jeansjasje  vind ik het resultaat best nog (heel goed) meevallen.




Het kleedje heeft de breedte van een 5 jaar, verlengd tot een 6 jaar. Zo heeft het extra lengte om te 'zwierezwaaien' en gaat het hopelijk nog een tijdje mee. De cirkelrok zoomde ik opnieuw om met biaislint, wat het rokgedeelte extra zwaarte geeft om goed rond te draaien. Een blinde rits erin en tadaaa! De dochter is tevreden! Klaar voor een beetje fotospam?




Patroon: Tinny jurk - StraightGrain
Stof: blaadjes- eigen stoffenvoorraad
Stof: Oker - Veritas

Tot een volgende keer!

Lieve Naaizgroetjes,
Stephanie



6 opmerkingen: