zondag 19 maart 2017

Haar favorietje: de Nivalis #2

Dat dit kleedje een schot in de roos was, kan ik u verzekeren. Deze eerste Nivalis krijgt zelfs niet de kans om in haar kast te hangen! Omdat ik niet de indruk wilde wekken dat Lorun geen andere kleedjes heeft, naaide ik snel een tweede versie. En ook deze valt in de smaak. Ligt het aan de vrolijke kleurtjes of aan het patroon? Geen idee. Maar het kleedje naait als een trein en daagt mij uit om te colourblocken. En dat vind ik gewoonweg zó leuk!

Een dromerige meid...
De stof kocht ik op het Sew Naaizweekend bij Juffertje Uil. Zoals u ziet kocht ik net te weinig voor de mouwen, maar dat loste ik op d.m.v. een aangezet boordje (dat een volgende keer iets strakker mag zijn). Het gebeurt overigens niet vaak dat ik zo snel de schaar zet in pas gekochte stoffen. Meestal verdwijnt mijn naai-tijd en -enthousiasme als sneeuw voor de zon nadat de stof werd gewassen en de patroondelen geknipt. Maarrrr.... om de één of andere reden ben ik hier dan toch mooi in geslaagd. Wees maar zeker dat dit niet de laatste Nivalis zal zijn. Ook zij geeft grif toe met een lichte 'Nivalis-verslaving' te zitten. De Retrojurk van IeneMiene lijkt op een volwassen versie van de Nivalis, en ligt heel toevallig al enkele jaren in mijn kast... Zou ik het durven?

... met gevoel voor romantiek (ziet u daar het hartje dat ze vormt?)...

... die na een snelle shoot haar waterijsje dubbel-en-dik verdiend had!
Patroon: Nivalis - Sofilantjes
Stof: Juffertje Uil
Knopen: gekregen op de eerste blogmeet - Lanalotta


Veel Naaizgroetjes,
Stephanie

5 opmerkingen:

  1. Schattig! Echt wel een model voor Lorun. En doen, Stephanie, een matching jurk voor jou en je dochter. Dan verdien jij vast en zeker ook een ijsje na je shoot 😉

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! *bloos* Ons Lorun vindt poseren meestal heel leuk (en ik verschiet telkens van haar goesting in poseren, tenminste, als zij alleen op de foto mag) Eigenlijk wel zin om te twinnen, maar écht geen idee welke tricot ik daarvoor zou gebruiken. Die roze panda's gaan mij niet zo goed af, vrees ik ;-).XXX

      Verwijderen
  2. De Nivalis is hier ook een toppertje !! Volgende week op het stoffenspektakel ga ik op zoek naar enkele matchende tricotjes...
    En die Ienemiene jurk staat hier ook al jaren op de planning. Misschien moeten we ons er eens samen aan wagen?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hola! Stoffenspektakel! Zo leuk!!! Ik kan haast niet wachten om net hetzelfde te doen ;-)! Wel, dat zou kei leuk zijn; zo dezelfde jurk naaien! Kei tof idee! XXX

      Verwijderen
  3. Ha, ik knipte ook nog een Nivalis, in een sponske. Wordt volgende week wel pas gepubliceerd, wegens mij nu druk volgeplande 40dagenbloggen agenda :)

    BeantwoordenVerwijderen