zaterdag 5 november 2016

Een Vinktas voor mezelf

In een eerdere blogpost vertelde ik dat er na de juffentassen ook een Vinktas voor mezelf geknipt werd. Soms gaat knippen zo snel dat mijn projectenstapel in een mum van tijd grote porties aanneemt. Om alles overzichtelijk te houden, zit elk project netjes opgeborgen in zo'n handig hersluitbaar Ikeazakje.

Die projectenstapel (allé, ja, -bak eigenlijk) kwam handig van pas toen ik vier weken geleden met de dames van Edegem Handgemaakt op naaiweekend vertrok. Vier weken geleden... toen was ik net getrouwd en zaten de eerste drukke schoolweken erop. Absoluut geen tijd om grondig voorbereid op weekend te vertrekken.

Maar ja, toch leek het door mijn geordende projectenbak alsof ik super voorbereid was. 'Netjes voorbereid' begon het naaiweekend al tijdens de leuke en gezellige carpoolrit richting Heibrand. Eens aangekomen was het een fijn weerzien met al die toffe madammen die ik al veel te lang niet meer had gezien.

Gezien vrijdagavond voor mij tegenwoordig heilig is om uit te bollen van de werkweek, zocht ik naar een gemakkelijk project waar ik niet veel bij moest nadenken. De skai-hengsels van de Vinktas lonkten naar mij. En zo geschiedde de start van mijn eigenste Vinktas ;-). Anders dan de gelijkaardige versie van Caspers juf gebruikte ik de jeans enkel langs de goede kant. Een beetje per ongeluk, door de niet meer zo wakkere ogen op dat moment. Achteraf gezien vind ik deze versie toch ook écht wel heel leuk geworden.





Buitenstof, zakje en voering; jeans
onderkant en hengsels: cognac skai 
Patroon: Vinktas
Stoffen en fournituren: de Stoffenmadam
Intussen ging deze tas al enkele keren mee naar de wekelijkse dansles van dochterlief. Terwijl zij danst, wachten zoonlief en ik in de cafetaria. En dat lukt goed, aangezien de tas telkens bomvol speelgoed zit ;-). Ook neem ik hem geregeld mee naar school. Er kan echt zóveel materiaal in!

Als ik mijn kinderen van school haal, zie ik soms Loruns vorige kleuterjuf. En wat denk je dat die dan bijheeft? Juist ja, die mooie zwartwitte Vinktas waar ze toen zo blij mee was. #fierenaaister

Deze tas was overigens niet het enige dat tijdens dat naaiweekend van onder mijn naaimachine rolde. Binnenkort daarover meer. Want genaaid werd er ;-). En genoten, gebabbeld, gelachen, en zoveel meer! Dat het leuk was begot! En voor herhaling vatbaar! Dankjewel toffe naaimadammen van Edegem Handgemaakt! You rock!!!

vlnr: Marleen, Sarah, Barbara, Veerle, Annemie, Tine, Jessica, Clarinda, Ikzelf, Nele, Els (op de beste plek*)
(met Greet achter het fototoetsel en Goika al naar man en kinderen)
Veel lieve Naaizgroetjes,
Stephanie

4 opmerkingen:

  1. Die tas is prachtig Stephanie! En je zag er trouwens enorm voorbereid uit oo weekend 😝

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, zalig! Ik was kweetnihoegoe voorbereid ;-)!!! Mercikes! XXX

      Verwijderen
  2. Reacties
    1. Zotteke ;-)! Jij naait 2 kei toffe jassen op ruim een week tijd,... zo'n tas is echt een tussendoortje voor jou ;-) XXX

      Verwijderen