vrijdag 1 juli 2016

Drie Vinktassen voor drie lieve juffen

Vorig jaar had ik een plan. Ik ging al mijn parallelcollega's een leuke en vooral handige juffentas cadeau geven. Helaas verliepen die laatste dagen drukker dan voorzien (wss zat het backpacken van mijn man aan de andere kant van de wereld  er voor iets tussen) en werd er naar plan B (de B van Bloemen) overgeschakeld.

Nu, een jaar later en bijna op het einde van mijn jaartje als huismoeder , kwam opnieuw het einde van een schooljaar in zicht. En hoewel ik geen parallels te bedanken had, kriebelde het enorm om de juffen van Lorun en Casper dit keer fel te bedanken voor alles wat zij voor hen hebben gedaan.

Et voilà! Plan A werd dan toch nog eindelijk uitgewerkt! Driewerf hoera!

Ik begin met mijn laatste tas die ik -eerlijk- bijna vergeten was te naaien: de tas voor Caspers plusjuf; de sidekick van zijn juf. Gelukkig viel mijn frank nog net op tijd. Op een avondje Edegem Handgemaakt zat 'ie in elkaar. De avond vóór D-day ;-). Opperste concentratie, en niet zoveel gebabbeld als anders, want die tas móest gewoon af.



Buitenstof en zakje:  katoen, Camelot Fabrics
Onderkant en voering: petrolkleurige canvas
De tas waar ik eerst mee begon, was die van Loruns juf. Een juf die vaak zo mooi gekleed gaat in grijstinten, pastelroos met zwart-witte accenten. Echt, ze staat er beeldig mee! Ik probeerde dit palet dan ook te verwerken, en achteraf bleek dit een schot in de roos ;-). Ze was er zó blij mee! Juf blij, ik blij! ;-)



Buitenstof: geweven mantelstof 
Onderkant: zwarte canvas
Voering en zakje: roze gabardine
Toen de tas voor Loruns juf klaar was, en Casper voorlopig nog geen cadeau had om af te geven (want die blauwe tas was last-minute gemaakt), begon hij haast ontroostbaar te huilen. Wat eerder dan gepland stikte ik dan ook zijn cadeau ineen. Een tas in donkere jeans in combinatie met de mooiste skai die ik tot nu toe heb gezien werd mijn keuze voor zijn juf. Aangezien zijn juf een echte jeansliefhebber is, hoopte ik hier de juiste keuze mee gemaakt te hebben.




Buitenstof, zakje en voering; jeans
onderkant en hengsels: cognac skai 
Patroon: Vinktas
Stoffen en fournituren: de Stoffenmadam
Deze jeansversie ligt ondertussen al geknipt klaar op mijn naaitafel. Eentje voor mezelf zal zeker van pas komen als ik op 1 september terug voor de klas sta.

Mijn vrees voor het verwerken van skai en tassenband is door het naaien van deze Vinktassen volledig geweken. Voor het naaien van de skai gebruikte ik op aanraden van mijn naaijuf geen ledernaald, maar een jeansnaald. Een tip die ik alvast goed zal onthouden! De hengsels en tassenbanden voorzag ik van een verstevigingskruis. Je weet maar nooit hoeveel gerief kleuterjufffen erin kunnen vervoeren...

De foto's werden om 7 uur 's ochtends getrokken. De belichting is verre van perfect, maar als er iets is waar ik echt geen pap van heb gegeten, is het wel foto's maken ;-).

Vele lieve naaizgroetjes,
Stephanie

3 opmerkingen:

  1. Super mooie tassen; 3 prachtige cadeau's. En bedankt voor de tip van de jeansnaald in combinatie met skai. Die onthoud ik!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super mooie tassen; 3 prachtige cadeau's. En bedankt voor de tip van de jeansnaald in combinatie met skai. Die onthoud ik!

    BeantwoordenVerwijderen